جدیدترین فیلم و سریال روز دنیا با زیرنویس فارسی

سریال و فیلم های روز دنیا با زیرنویس فارسی

جدیدترین فیلم و سریال روز دنیا با زیرنویس فارسی

سریال و فیلم های روز دنیا با زیرنویس فارسی

بهینه کردن فایل css

بهینه کردن فایل css

بهینه کردن فایل سی اس اس(css)- سی اس اس استاندارد-Cascading Style Sheets

خیلی از قالب هایی که برای سایت استفاده می کنیم دارای مشکلاتی در css قالب هستند حالا یا خطایی در این فایل css یا این که بهینه نوشته نشده است.خیلی از دوستان هم به دنبال ابزاری بودند که بتواند فایلcss را برای سایت بهینه کنند

خب منم مثل همیشه بازم به دانسته هام رجوع کردم و سایتی رو که وقتی آدرس فایل css را به آن می دهید در ابتدا ایرادات و خطاها را نمایش میدهد و در آخر تصحیح شده آن را برای شما به نمایش می گذارد که می توانید به راحتی کپی کرده و در فایل جایگزین کنید.

بعد از جایگزین کردن فایل css اگر دوباره به این سایت مراجعه کنید چون مشکلات فایل css  را مرتفع کرده اید به ما یک تائیدیه می دهد که باید در فوتر سایت قرار بدهید .موتور های جستجو با دیدن این تائیدیه متوجه می شوند سایت شما استاندارد است.

تا یادم نرفته این سایت از طرف موتور های جستجو مانند گوگل یاهو و ام اس ان تائید شده هست.

برای رفت به سایت اینجا کلیک کنید

آموزش وبمستر تولز گوگل (آموزش).

آموزش وبمستر تولز گوگل Google webmaster tools

آموزش وبمستر تولز گوگل Google webmaster tools

این سرویس گوگل یکی از قدرتمند ترین ابزار گوگل می باشد که به شما این امکان را می دهد تا وب سایت و یا وبلاگ خود رو مدیریت کنید. برای استفاده از ابزار google webmasters بر روی تصویر مقابل کلیک کنید.لازم به ذکر است که برای استفاده از این ابزار ابتدا باید در گوگل ثبت نام کنید…

ثبت وب سایت در گوگل وب مستر
استفاده از این امکان کار شما برای ثبت وب سایت تان و مدیریت آن به خصوص در موتور جستجوگر گوگل آسان میکند.پس از ورود به این سرویس بر روی دکمه …Add a site کلیک کنید در نوار کشوی که باز می شود آدرس وب سایت خورد را به صورت www.yoursite.com وارد کنید . و سپس دکمه Continue را جهت ثبت وب سایت کلیک کنید.

.

حال آدرس سایت نمایش داده خواهد شد که نیاز به تایید دارد. برای تایید سایت بر روی گزینه Verify this site کلیک کنید تا وارد صفحه Verify ownership شوید در قسمت Verification method سه روش را در اختیار شما قرار میدهد تا به صورت دلخواه انتخاب کنید.

روش اول اضافه کردن تکه کد html به کدهای html سایت است مانند توضیحاتی که در بخش Show me an example آمده است.

روش دوم اضافه کردن یک صفحه html در روت وب سایت است ابتدا آن صفحه را دانلود میکنید و سپس در روت وب سایت آپلود میکنید.

روش سوم اضافه کردن تکه کد به dns وب سایت است که دو روش اول پیشهاد می شود.

بعد انجام هریک از این روشها بر روی Verify کلیک کنید تا در صورت انجام درست مراحل وب سایت تائیید گردد.
ورود بخش مدیریت یک وب سایت


بر روی نام وب سایت مورد نظر که از قبل ثبت گریده کلیک کنید تا وارد بخش مدیریت آن شود .

.

.

در این صفحه اطلاعات کلی از آخرین وضعیت سایت نمایش داده می شود.این اطلاعاتی در مورد وضعیت sitemap ها، وضعیت بازبینی سایت توسط موتور گوگل و وضعیت کلمات کلیدی جستجو شده برای ورود به سایتتان است.

در منوی سمت چپ صفحه لیست کشوی می بینید که به وسیله آن به سایر قسمت های مدیریت دسترسی پیدا خواهید کرد.

توضیحات منوی تنظیمات سایت Site configuration
مدیریت Sitemap
Sitemap

یا نقشه وب سایت، شما وقتی یک صفحه را در وب سایت خود می سازید می توانید با چند استاندارد آدرس این صفحات را به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر معرفی کنید به مجموعه ای از این آدرس های که در قالبی خاص تعریف میگردند نقشه سایت میگویند.

گوگل این امکان را می هد که نقشه سایت رو به صورت استاندارد Feed “خوراک” و XML ثبت کنید.

ثبت نقشه سایت در گوگل می تواند خیلی سریع تر صفحات وب سایت شما را در گوگل ذخیره کند و به دیگران این امکان را میدهد، آدرسهایی که ممکن است لینکی به آنها داده نشده باشه را پیدا کنند. همچنین تغییرات صفحات را خیلی سریعتر شناسایی خواهد کرد. استفاده از این سرویس خیلی موثر است پس از ثبت نقشه سایت می توانید در قسمت SITEMAP STATS مجموع صفحات وب سایت شما و میزان صفحات ذخیره شده در گوگل را نمایش می دهد.

مدیریت دسترسی خزنده به قسمتهای سایت (Crawler access)

برای جلوگیری از دیده شدن قسمت های از وب سایت مانند فولدرها و صفحات به دلایلی مانند جلوگیری از هک شدن وب سایت و همینطور عدم افشای بعضی از مطالب می توان از فایلی به نام robots.txt استفاده کرد که این فایل فرمت خاصی دارد که این امکان را می دهد که ربات های موتورهای جستجوگر را مدیریت کرد.

که به کدامیک از صفحات و فولدرها دسترسی داشته باشند.

تمام موتور جستجو گر از این فایل پشتیبانی می کنند گوگل در این بخش این اجازه را می دهد که کنترل بیشتری بر روی دسترسی ها داشته باشید. امکان حذف آدرسها در تب Remove URL یکی از این موارد است همچنین در تب Generate robots.txt به تولید فایل robots.txt پرداخت و آن را در موتور های جستجوی مختلف گوگل مورد آزمایش قرار داد.

مدیریت SiteLinks

در صورتی که معماری سایت به درستی پیاده سازی شده باشد و دارای بازدیدکننده بالا و همچنین PageRank بالایی باشد در این صورت ممکن است که گوگل لینک ها یا به عبارتی منوهای وب سایت شما را به صورت خاص و تفکیک شده نمایش دهد که این امتیازی بسیار عالی از سوی گوگل به وب سایت شما میباشد.

تنظیمات تغیر آدرس وب سایت Change of address

اگر قصد تغییر آدرس دامنه وبسایتتان را دارید از این قسمت میتوانید برای مطلع کردن گوگل از این تغییر استفاده کنید تا با سرعت بیشتری صفحات جدید وب سایت

شما را ذخیره کند.

تنظیمات کلی (Settings)

در صفحه تنظیمات اولین مورد Geographic target است که در این قسمت می توانید موقعیت جغرافیایی یا کشور هدف را انتخاب کنید. با این انتخاب سایت شما فقط در جستجو هایی که از آن کشور انجام می شود قرار خواهد گرفت.

مورد دوم Preferred domain است که می توانید به گوگل بگویید آدرس سایت شما را با www نمایش بدهد یا نه و یا اینکه با توجه به لینک ها این کار را انجام دهد.

مورد سوم تنظیم تعداد دفعات مراجعه خرنده گوگل به وب سایت در قسمت Crawl rate است. ممکن است که به علت بزرگ بودن سایت و مشکلات سرور نتوانید پاسخ گوی درخواستهای اضافی باشید که در این صورت این مقدار باید کم شود و در صورتی که از عدم شناسایی به موقع تغییرات وب سایت ناراضی هستید مقدار آن را افزایش دهید.
توضیحات منوی Your site on the web
کلمات کلیدی در جستجو نمایش داده شده search queries

در این قسمت کلمات کلیدی که در موتور جستجوگر موجب مراجعه به سایت شما شده است به همراه موقعیت آن کلمات کلیدی از وب سایت شما در صفحات گوگل نمایش داده می شود. علاوه بر آن میزان کلیک ها و CTR ها را هم نمایش میدهد.گر کلمه کلیدی از وب سایت شما خیلی مهم واقع شود و آمار بازدید زیادی داشته باشد ستاره دار خواهد شد.

با استفاده از این کلمات می توان نیاز کاربران را به درستی درک کرد و از این کلمات برای بهینه تر کردن وب سایت خود بهره ببرید و در صورت استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل هدفمندتر به امر تبلیغات بپردازید.

لینک ها به سایت شما Links to your site

در این قسمت آدرس صفحاتی از وب سایت شما را که لینکهایی ارزشمند از سایت های دیگر به آن داده شده است لیست شده و نمایش داده میشود شما می توانید می توان متن لینکی که برای لینک دادن استفاده شده است و آدرس وب سایت های لینک دهنده را مشاهده کرد.

از ویژگی برای بهینه کردن وب سایت و لینک های خارجی میتوان استفاده کرد.

کلمات کلیدی Keywords

در این صفحه لیست رایج ترین کلمات کلیدی موجود در صفحات وب سایت شما نمایش داده میشود.

این بخش برای یک وبمستر امری حیاتی بشمار می آید که با استفاده از آن میتواند حجم کلمات کلیدی سایت خود را بهبود بخشد.

لینک های داخلی Internal Links

لیست صفحاتی که در داخل سایت به یکدیگر لینک داده شده اند به همراه تعداد لینکها و صفحات لینک داده شده وجود دارد.

آمارمشترکین خوراک Subscriber stats

در صورت ارائه استاندارد Feed یا خوراک در وب سایتتان میتوانید آن را در Sitemap ها ذخیره کنید و در این صفحه می تونید وضعیت مشترکین خود را در سرویس Google Reader مشاهده کنید.
توضیحات منوی امکانات عیب شناسی Diagnostics
تروجان Malware

در این قسمت اگر سایت شما حاوی کدهای تروجان باشد به شما اعلام خواهد کرد.

خطاهای خزنده Crawl errors

در این قسمت خزنده یا همان ربات گوگل وقتی وارد سایت شما می شود تا اطلاعات آن را ارزیابی کند و با خود ببرد خطاهایی که در این هنگام کنکاش درون سایت مواجه می شود را نمایش میدهد. این خطاها به چهار دسته Web ،Mobile-Chtml ،Mobile-Xhtml تقسیم بندی گردیده است. اگر مشکلی در صفحات وب سایت شما رخ دهد گزارش کاملی در این قسمت در اختیار شماست و این گزارشات را جدی بگیرید ! چون حساسیت گوگل به این خطاها بالاست.

در قسمت “Restricted by robots.txt” لسیت صفحاتی که توسط robot.txt پاک گردیده اند را نمایش میدهد.

گزارش وضعیت خزنده Crawl stats

در این صفحه شما گزارشی از وضعیت صفحات کنکاش شده توسط خزنده یا همان ربات موتور جستجوگر بر روی سایت را دارید که شامل صفحات کنکاش شده درهرروز ،میانگین مدت زمان صرف شده برای دریافت صفحات ، کیلوبایت صفحات دانلود شده در هر روز است.

پیشنهادات کدهای اچ تی ام ال HTML suggestions

در این قسمت هنگامی خزنده سایت به سایت شما مراجعه میکند اگر مسئله ی را با محتوایی صفحات سایت شما بیابد به صورت لیست از صفحات که دارای مشکلهستند را ارائه میدهد که حل این ریز مشکلات موجود در صفحات کمک بسزای در ذخیره کردن صفحات شما در موتور جستجوگر خواهد نمود.

این بخش شامل سه قسمت است که هر قسمت خود شامل سه مورد Duplicate meta , Long meta , Short meta است:

قسمت اول Meta description می باشد که اگر توضیحاتی تکراری در صفحات وب سایت داشته باشید در Duplicate meta description نمایش داده خواهد شد و اگر توضیحات صفحاتان بلندتر از حد مجاز باشد در Long meta descriptions نمایش داده خواهد شد که باید کوتاه تر گردند و اگر توضیحات صفحاتتان کوتاه باشد در Short meta descriptions نمایش داده خواهد شد که باید بلندتر گردند.


 


 

سایت خود را به سرویس گوگل +۱ مجهز کنیم(آموزش,پیچ رنک,سئو

چگونه سایت خود را به سرویس گوگل +۱ مجهز کنیم؟!

sd

دکمه Google +1 ("دکمه 1+") ابزاری برای برنامه ها، وب سایت ها و سایر سرویس ها (که کلاً "ناشرین" نامیده می شوند) جهت ارائه تجربه اشتراک Google +1 بر روی وب سایت و سایر سرویس های آنها می باشد. کاربران می توانند با کلیک بر روی دکمه 1+ علایق خود را در وب سایت ناشر عنوان کنند. خط مشی های زیر و همینطور شرایط سرویس Googleاستفاده ناشر از دکمه 1+ را کنترل می کند.

اطلاعات کاملتر وشرایط استفاده از آن در اینجا

از زمانی که گوگل سرویس پلاس وان خود را معرفی نمود، مدت زمان زیادی نمی‌گذرد. با استفاده از این سرویس می‌توان به نتایج جستجوی گوگل امتیاز داد و این امتیازها در پروفایل هر کاربر قابل مشاهده است. (اطلاعات بیشتر) انتظار می‌رفت که در آینده امکان اضافه کردن این دکمه به سایت‌ها / وبلاگ‌ها افزوده شود. حالا پیش‌بینی‌ها درست از آب در آمده و می‌توانید با قرار دادن این دکمه در سایت خود به بازدیدکنندگان خود اجازه دهید به مطالب شما رای مثبت دهند!

 دریافت  کد

-----------------------------------------------------

چگونه دکمه +۱ را فعال کنم؟

<!-- این کد را در <head> یا درست قبل از اتمام کد <body/> قرار دهید -->
<script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js">
  {lang: 'fa'}
</script>

---------------

<!-- این کد را در جایی که میخواهید دکمه 1+ ظاهر شود قرار دهید -->
<g:plusone></g:plusone>

به همین راحتی کار تمام شد.

--------------------------------------------

چگونه در سایتم چندین دکمه +۱ قرار دهم؟

ممکن است بخواهید از دکمه +۱ گوگل در چندین بخش سایت خود استفاده کنید. مثلا یکی برای خود سایت و یکی هم برای هر یک از نوشته‌های خود. در این حالت باید پارمترهای بیشتری را تنظیم کنید تا در عملکرد این دکمه مشکلی ایجاد نشود.

 

در حالت معمول گوگل به دنبال خصوصیت href تگ g خود می‌گردد. برای مثال در زیر

<g:plusone href="http://news.spidblog.com/post58.php"></g:plusone>

گوگل آدرس  http://news.spidblog.com/post58.php را +۱ می‌کند. اگر این پارمتر وجود نداشته باشد، گوگل در صفحه دنبال تگ <link> با پارمتر canonical می‌گردد. یعنی اگر در بخش تگ <head> صفحه یک تگ

<link rel="canonical" href="YOUR_URL" />

وجود داشته باشد، گوگل این آدرس را +۱ می‌کند. اگر هیچ کدام از این حالت‌ها اتفاق نیفتد، گوگل آدرس صفحه‌ی فعلی را استفاده می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای بهره‌گیری بهتر از این دکمه آدرس را برای +۱ شدن مشخص کنید!‍

البته این دکمه تنظیمات بیشتری دارد. در صورتی که می‌خواهید ظاهر و کارایی آن را بیشتر سفارشی کنید می‌توانید از طریق رابط گرافیکی که برای ایجاد این دکمه طراحی شده است، استفاده کنید.

=============

.چگونه این دکمه را به وبلاگ خود اضافه کنیم؟

این کار دو مرحله دارد.

1.افزودن فراخوان جاوا اسکریپت به قالب.

برای این کار باید قالب خود را در قسمت قالب های من ویرایش کنید و کد زیرا قبل از تگ </head> قرار دهید.

<script src="http://apis.google.com/js/plusone.js" type="text/javascript"></script>

2.افزودن کد نمایش دکمه گوگل +1.

برای این کار باید یکی از کد های زیرا هرجای قالب که خواستید ذخیره کنید تا همان جا نمایش داده شود

اندازه استاندارد: <g:plusone></g:plusone>

اندازه کوچک:    <g:plusone size="small"></g:plusone>

اندازه متوسط:   <g:plusone size="medium"></g:plusone>

اندازه بزرگ:    <g:plusone size="tall"></g:plusone>

 

.چگونه این دکمه را به سایت جوملایی خود اضافه کنیم؟

این کار دو مرحله دارد.

1.افزودن فراخوان جاوا اسکریپت به قالب.

در این مرحله شما باید کد زیر را به قسمت سرآیند ( Head ) قالب خود اضافه کنید. برای اینکار کافیست فایل index.php که در آدرس ( /templates/YourTemplate/ ) قرار دارد را ویرایش کنید و کد زیر را قبل از بسته شده سرآیند صفحه خود ( قبل از کد </head> ) کپی کنید و فایل را ذخیره کنید.

<script src="http://apis.google.com/js/plusone.js" type="text/javascript"></script>

2.افزودن کد نمایش دکمه گوگل +1.

بعد از انجام مرحله 1 شما باید یکی از کد های زیرا در جایی که می خواهید نمایش داده شود ذخیره کنید.(معمولا در قالب) اما برای این که فقط این دکمه در مطالب نمایش داده شود 

اندازه استاندارد: <g:plusone></g:plusone>

اندازه کوچک:    <g:plusone size="small"></g:plusone>

اندازه متوسط:   <g:plusone size="medium"></g:plusone>

اندازه بزرگ:    <g:plusone size="tall"></g:plusone>

 

.چگونه این دکمه را به سایت وردپرسی خود اضافه کنیم؟

این کار دو مرحله دارد.

1.افزودن فراخوان جاوا اسکریپت به قالب.

کد زیرا را در داخل بخش head صفحه یا قبل از تگ پایانی body قرار دهید.برای این کار صفحه header.php راباز نمایید.

<script src="http://apis.google.com/js/plusone.js" type="text/javascript"></script>

2.افزودن کد نمایش دکمه گوگل +1.

برای این کار شما باید یکی از کد های زیرا در جایی که می خواهید این دکمه نمایش داده شود ذخیره کنید. مثلا فایل single.php

اندازه استاندارد: <g:plusone></g:plusone>

اندازه کوچک:    <g:plusone size="small"></g:plusone>

اندازه متوسط:   <g:plusone size="medium"></g:plusone>

اندازه بزرگ:    <g:plusone size="tall"></g:plusone>

 

موفق باشید

 

منبع : گوگل

روشهای تبلیغاتی در اینترنت(بخش دوم)

روشهای تبلیغاتی در اینترنت

روشهای تبلیغاتی در اینترنت

1- تبلیغات از طریق خبرنامه ها

خبرنامه شبیه یک روزنامه کوچک تک صفحه ای است که از طریق ارسال آن به دیگران میتوان اطلاعات مورد نیاز را به آنها انتقال داد. معمولا در سایتها بخشی وجود دارد که از کاربران خواسته میشود که اگر مایل به دریافت خبرنامه در مورد موضوعات مورد علاقه خود هستند با مشخص نمودن موضوع مورد نظر برای دریافت خبرنامه ثبت نام نمایند. بدین ترتیب عده کثیری عضو خبرنامه شده و از این طریق امکان ارسال آگهی های تبلیغاتی و هر گونه فعالیت تبلیغاتی دیگر برای شرکت فراهم میشود.

2- تبلیغات از طریق لیست های ایمیل آنلاین

برای ارسال هر چیزی به پست الکترونیکی افراد نیاز به کسب مجوز از آنها می باشد. در غیر اینصوت این کار منجر به خرتب شدن اعتبار و وجهه سایت و محصولات آن در نظر افراد میگردد. جهت پرهیز از اینگونه مسائل می توان به عضویت سایت هایی درآمد که کارشان جمع آوری، طبقه بندی و ارسال ایمیل به پست الکترونیکی افراد و سازمانها بر اساس نوع علاقه و نیاز آنهاست.

عضویت در این گونه سایتها دو مزیت دارد:

اولا افرادی که برای آنان ایمیل فرستاده میشود علاقمند به موضوع ارسالی هستند.

ثانیا نیاز به کسب مجوز برای ارسال مطالب خود به آنها نداریم چون آنها قبلا با عضو شدن خود علاقه و مجوز خود را برای دریافت اطلاعات در آن موارد اعلام نموده اند.

یکی از معروفترین سایتهایی که اینگونه خدمات را به اعضای خود ارائه میدهد Post master direct .com میباشد که حدود هشت میلیون عضو دارد.

3- تبلیغات از طریق پست الکترونیکی

ابزار دیگری که در تبلیغات اینترنتی کاربرد دارد ایمیل است. بدین منظور شرکت میتواند برای یافتن افراد و سازمانهای علاقمند به موضوع مورد نظر مثل حالت قبل از لیست ها استفاده نماید با این تفاوت که این بار خود شرکت است که برای افراد و سازمانها ایمیل میزند و با آنها ارتباط برقرار میکند. Emarketingman.com یکی از سایتهایی است که در این زمینه خدماتی را ارائه میدهد.

4- تبلیغات از طریق مجلات الکترونیکی

مجله الکترونیک یک ابزار دیگر تبلیغاتی در وب میباشد که شباهت زیادی به خبرنامه دارد با این تفاوت که بیش از یک صفحه بوده و به صورت حرفه ای طراحی میشود و در ضمن بر خلاف خبرنامه دارای بخش بندی موضوعی است همراه تصاویر و امکانات دیگر میباشد.

شرکتها هم می توانند خود مجله الکترونیک راه اندازی کنند و هم می توانند عضو مجلات موجود شده و با ارسال مقاله به آنها مشتریان را به سوی خود جلب نمایند.

از جمله سایتهایی که در زمینه مجلات الکترونیکی فعال هستند عبارتند از:

www.e-zinearticle.com

www.List-resource.com

5- ثبت در موتور های جستجو

روش دیگر تبلیغات در اینترنت ثبت نام و حوزه فعالیت شرکت در موتور های جستجو می باشد. برای کارا بودن این روش باید تلاش شود وقتی نتایج جستجو ظاهر می شود اسم سایت شرکت جزو اولین ها باشد. بدین ترتیب میزان مراجعه به وب سایت افزایش یافته و شانس فروش بالا میرود.

جهت دستیابی به امکان فوق رعایت نکات زیر می تواند درصد موفقیت را افزایش دهد.

1- تطابق نام سایت و نوع فعالیت شرکت یا مطالب ارائه شده در سایت

2- توضیح محتوای موجود در سایت و همخوانی آن با مطالب موجود در سایت

3- انتخاب صحیح کلید واژه ها برای جستجوی کاربران

4- ثبت نام سایت در جستجو گرهای مناسب توام با پرداخت حق عضویت و نه بصورت رایگان

در حال حاضر در حدود 2500 جستجوگر در اینترنت وجود دارد که انتخاب ما باید بر اساس میزان شهرت و محبوبیت آنها نزد کاربران باشد. از معتبر ترین موتور های جستجو عبارتند از:

www.yahoo.com

www.msn.com

 www.google.com

 www.altavista.com

 www.goto.com

www.infoseek.com

www.excite.com

http://30shop.biz

ابزارها و روشهای تبلیغات در اینترنت (بخش اول)

ابزارها و روشهای تبلیغات در اینترنت


مقدمه
درمیان رسانه های مختلف و مجاری ارتباطی، اینترنت کانالی است که با جمع کردن عناصر رسانه ای می توان از آن به عنوان کانال ارتباطی شخصی و کانال ارتباطی غیرشخصی استفاده کرد. از آنجا که قالب ارتباطی آن چندجانبه است و غنای اطلاعاتی آن بالاست، بنابراین، می تواند وسیله مناسبی برای استفاده در برنامه های ترغیبی و ترفیعی باشد.این بررسی، بدون بحث پیرامون قوتها و ضعفهای اینترنت و با گذار از کنار موضوع تجارت الکترونیک، تنها به معرفی روشها و ابزارهای برخط (ONLINE) تبلیغات و ترفیعات می پردازد. این روشها می تواند درجهت فروش کالا در فضای الکترونیک و یا در امر بالا بردن ترافیک مراجعان یک سایت که خود در راستای ارائه کالا یا خدمتی خاص است، به کار برده شود.



ابزارها و روشهای تبلیغات در اینترنت


- موتورهای جستجو و دفاتر راهنمای اینترنتی: موتورهای جستجو، ابزاری هستند برای هدایت مراجعان به آنچه می خواهند. احراز رتبه بالاتر در لیست حاصل از جستجوهای موتورهای اینترنتی، یکی از روشهای افزایش تعداد مراجعان به سایت در اینترنت است.

- تبلیغ با استفاده از کادرهای تبلیغی و پنجره ها: وقتی به سایت های پربیننده رجوع می کنید، کادرهای تبلیغی (BANNER) فراوانی را مشاهده می کنید که با روشهای جذاب، بیننده سایت را وادار به تایید علامت ماوس روی آنها می کنند. با تایید هر نقطه ازاین کادرها، آدرس اینترنتی متصل به آنها نیز فعال و بر روی مانیتور ظاهر می شود. وظیفه کادرهای تبلیغی دعوت مردم به دیدن سایت هاست. بقیه کار به اهداف، طراحی ومحتویات سایت هدف بستگی دارد. کادر تبلیغی گران ترین روش تبلیغی در اینترنت است و درعین حال می‌تواند از موثرترین روشها نیز باشد. (زرگر)

ابزار دیگر تبلیغی، پنجره ها (INTERSTITIAL) هستند، همان پنجره هایی که همراه صفحه باز می شوند (PETER EVERY). این پنجره‌ها مکانیسم عملی مثل کادرهای تبلیغی را دارند. البته باید گفت به دلیل اینکه مخاطبان از خاصیت تبلیغاتی این ابزار آگاهی دارند در بسیاری از موارد از آنها فرار می کنند.

FORUM : محیطی است که موضوعهای موردعلاقه، توسط کاربران تعیین و درباره آنها نظرات خود را به صورت متن می نویسند. دیگر اعضا که در مواقع بعدی وارد می شوند، نظرات ثبت شده دیگران را در ارتباط با موضوعها می خوانند و در صورت لزوم پاسخ یا اظهارنظر خود را نیز وارد می کنند. سایت هایی که این امکان را ارائه می دهند، از متقاضیان عضویت، مشخصات و نشانی پست الکترونیک را دریافت می کنند. صاحب سایت در مواقع بعدی از این آدرس ها برای ارسال پیامهای ویژه استفاده می کند.

NEWS GROUPS: گروههای خبری شکل دیگری از همایش یا گردهمایی است که به وسیله اینترنت به اجرا درمی آید. ولی این گروهها به کسانی که درمورد موضوعهای خاص در شبکه پیامهای بازرگانی می دهند وکسانی که آنها را می خوانند محدود می شود (کاتلر). در اینترنت هزاران گروه خبری وجود دارند که حاوی طیف گسترده ای از موضوعها هستندو امکان انتخاب ومشترک شدن با هرکدام از آنها در اینترنت و تنها ازطریق پست الکترونیک وجود دارد و با اشتراک در یک گروه خبری، نامه های ارسالی همه اعضا در صندوق پست الکترونیک شما رویت خواهدشد. در صورت تمایل به جواب یا اظهارنظر، پاسخ شما برای همه مشترکان موجود در آن گروه ارسال می شوند. بازار هدف، شما را از طریق یک گروه خبری وابسته به شما بهتر می شناسند.

EMAIL: یک شرکت می تواند مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه را تشویق کند که ازطریق پست الکترونیک پرسشهایی را مطرح کنند، پیشنهادهایی بدهند و حتی شکایاتی را برای شرکت بفرستند. هم چنین امکان دارد شرکت با مراجعه به آدرس پست الکترونیک افراد در اینترنت فهرستی از مشتریان بالقوه تهیه کند. چنین فهرستی می تواند فرصتی طلایی برای شرکت به وجود آورد که محصولات خود را به مشتریان جدید معرفی کند. (کاتلر) برای این منظور می توان از دو روش استفاده کرد: یکی ارسال مستقیم نامه های فروش به مشتریان و دیگری استفاده از یک فرایند دو مرحله ای که مرحله اول، پست کردن یک نامه به مشتری همراه با اطلاعات موردعلاقه آنها و مرحله دوم، هدایت آنها به وسیله برقراری یک ارتباط بین آنها و سیستم فروش است.

USENET GROUP: جاسوسی رقبا و جمع آوری اطلاعات درباره فعالیتهای آنان، روشی است که می تواند شما را یک گام جلوتر از رقبایتان قرار دهد. باید بدانید که آنها درحال انجام چه کاری هستند. بنابراین، می توانید بیاموزید که چگونه کالاها و طرحهای بازاریابی رقبا را بدون آنکه آنها متوجه شوند یا شما به دام بیفتید کنترل کنید.

برای شروع چنین کاری و آشنایی با رقبا از یک طرف و مطلع شدن از نظرات مردم درباره یک فعالیت یا کالای خاص، می توان از آرشیو مکاتبات USENET در اینترنت استفاده کرد. این نوع جستجو باید مرتب و همیشه انجام شود. از دیگر کاربردهای USENET امکان درج آگهی در آن است. (زرگر)

- EZINE: مجلات الکترونیک در حوزه تجاری را EZINE می گویند. چنانچه بتوانند بیننده های سایت خود را تشویق به عضویت در یک مجله تخصصی الکترونیک کنید و براساس توان خود و زمان بندی مرتب و توسط پست الکترونیک یک شماره از آن را برای آنها ارسال کنید، ابزار خوبی برای ادامه ارتباط با بیننده ها و تبدیل تدریجی آنها به مشتری پیدا می شود. مطالب و موضوعهای این مجلات بایستی در راستای خدمات وفعالیتهای سایت باشد. به همین دلیل یکی از مشکلات این مجلات جمع آوری و ارائه مطالب و ارسال منظم آنها به اعضاست. (زرگر)

- برنامه های واسطه تبلیغاتی: یک وب سایت (ناشر) است که محصولات موردنظر وب سایت دیگر (تبلیغ شونده) را در تبادلی به منظور کسب حق کمیسیون براساس هدایت به آن وب سایت یا فروش کالایی تبلیغ می کند. ناشر، کادرهای تبلیغی، آگهی ها، پیوندهای متنی یا محصولات را روی وب سایتش نمایش می دهد و کمیسیونی از تبلیغ شونده وقتی که یک بیننده عمل خاصی را انجام می دهد (مثل کلیک کردن روی یک کادر تبلیغی، پرکردن یک فرم یا انجام یک خرید) دریافت می کند.(PETEREVERY)
بسیاری از برنامه های واسطه ای، خودکار هستند. ناشر، سایت را بازدید می کند، یک فرم برخط را کامل و بعد به سایت هدف متصل می کند. تبلیغ کننده ها می توانند تعداد زیادی سایت برای پیشبرد کسب وکارشان داشته باشند، بدون اینکه نیازی به مذاکره منفرد با هر ناشر داشته باشند. هرچه ارتباط شما با سایت های دیگر بیشتر باشد، شما نیز می توانید از امکان متقابل در سایر سایت ها هم استفاده و بیننده های آنها را به سمت خود جذب کنید. (زرگر)

- بازاریابی ویروسی: شرکتهایی ازجمله YAHOO,HOTMAIL,AOL از این روش استفاده می کنند. این شرکتها ازطریق پیامهایی در برنامه‌های پست الکترونیک، برای خود تبلیغ می کنند. براساس این روش، هر نامه که توسط خدمات پست الکترونیک این شرکتها صادر می شود، حاوی پیام تبلیغاتی مختصر و مفیدی است. یعنی به تعداد نامه هایی که مردم با استفاده از خدمات این شرکتها بین هم مبادله می کنند، این پیامها هم توزیع می گردند. از آنجا که این پیامها بدون فعالیت یا دخالت بیشتر این شرکتها توزیع می گردد ودرتمام مکاتبات بین مردم که نشانی الکترونیک خود را از این شرکتها اخذ کرده اند، منتشر می گردد، به این شیوه بازاریابی ویروسی می گویند. (زرگر) به عبارت دیگر، بازاریابی ویروسی هر استراتژی است که افراد را به انتقال پیام بازاریابی به دیگران تشویق می کند و ایجادکننده امکان رشد ترویجی (PROMOTIONAL) درنمایش و نفوذ پیام است.(PETER EVERY)
بازاریابی ویروسی با تبدیل شبکه اینترنتی مشتریان و مشترکان خبرنامه ها، به ماشین عظیمی که خبرها را دهان به دهان پخش می کند، شرکت را در معرض دید همه قرار می دهد. پیام تبلیغی یک شرکت نیز با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی آن شرکت به دوستان و آشنایان می توانند به طرزچشمگیری افزایش یابد.

از آنجا که ایجاد اعتماد مردم بیشترین اثر را در رونق تجارت دارد، بازاریابی ویروسی به دلیل نقش شخص ثالث اعتماد بیشتری نسبت به صاحب تبلیغات، بین مردم خواهدداشت. اطلاعاتی که ازطریق دهان به دهان و از جانب دوستان و خویشاوندان به مردم می رسد، نسبت به اطلاعات خود شرکتها از اهمیت بیشتری برخوردار است و اعتبار بیشتری دارد. این اعتماد سریع تر و بیشتر موجب خرید و رونق کار صاحب پیام می شود. رمز این روش قراردادن منفعت برای مردم در پخش یا دریافت پیام موردنظر شماست.


http://boof.zaminblog.com